433521 SE Management von Beschäftigungsverhältnissen: Aktuelle Themen
Wintersemester 2025/2026 | Stand: 02.06.2025 | LV auf Merkliste setzenIt is up to all of us to establish a future of work that is equitable, sustainable, productive and fulfilling. This course deepens students’ knowledge how different stakeholders can thrive the future of work. A particular focus is on the tangible actions that they themselves can take to help enact a new social contract.
First, we formulate proposals what steps educators, employers, employees and governments should do in the new social contract. Building on these proposals, students then develop suggestions for their personal impact and realize one of these suggestions in their networks, community, and fields. Finally, students reflect on the experiences and develop strategies for increasing the effectiveness of their interventions.
- In-class discussions
- Experimental learning
- Peer feedback
- In-class participation
- Reflection paper
Kochan, T.A., & Dyer, L. (2020). Shaping the Future of Work: A Handbook for Building a New Social Contract. Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003050001
Positive Beurteilung der Pflichtmodule gemäß § 7 Abs. 2 Z 2 und 3 Organisationsgestaltung sowie Kommunikation und Konflikt.
- Fakultät für Betriebswirtschaft
- Masterstudium Organization Studies laut Curriculum 2024 idgF (120 ECTS-AP, 4 Semester)
- Masterstudium Strategisches Management und Innovation laut Curriculum 2024 idgF (120 ECTS-AP, 4 Semester)
- Masterstudium Accounting, Auditing and Taxation laut Curriculum 2007 idgF (120 ECTS-AP, 4 Semester)
- Masterstudium Wirtschaftspädagogik laut Curriculum 2010 idgF (150 ECTS-AP, 5 Semester)
- Masterstudium Wirtschaftsinformatik laut Curriculum 2008 idgF (120 ECTS-AP, 4 Semester)
- Masterstudium Banking and Finance laut Curriculum 2007 idgF (120 ECTS-AP, 4 Semester)
- Masterstudium Organization Studies laut Curriculum 2007 idgF (120 ECTS-AP, 4 Semester)
- Masterstudium Wirtschaftspädagogik laut Curriculum 2024 idgF (150 ECTS-AP, 5 Semester)
- Masterstudium Wirtschaftsinformatik laut Curriculum 2024 idgF (120 ECTS-AP, 4 Semester)
- Masterstudium Marketing und Branding laut Curriculum 2024 idgF (120 ECTS-AP, 4 Semester)
- Wahlmodule gemäß § 8 Abs. 3 (20 ECTS-AP)
- Wahlmodul 17: Modul bzw. Lehrveranstaltungen aus anderen Masterstudien der Fakultät für Betriebswirtschaft oder der Fakultät für Volkswirtschaft und Statistik I (5 ECTS-AP)
- Wahlmodul 18: Modul bzw. Lehrveranstaltungen aus anderen Masterstudien der Fakultät für Betriebswirtschaft oder der Fakultät für Volkswirtschaft und Statistik II (5 ECTS-AP)
- SDG 8 - Menschenwürdige Arbeit und Wirtschaftswachstum: Dauerhaftes, breitenwirksames und nachhaltiges Wirtschaftswachstum, produktive Vollbeschäftigung und menschenwürdige Arbeit für alle fördern
Gruppe 0
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Datum | Uhrzeit | Ort | ||
Di 07.10.2025
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09.45 - 11.15 | SR VI (Theologie) SR VI (Theologie) | Barrierefrei | |
Di 21.10.2025
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07.30 - 14.30 | online (Organisation und Lernen) online (Organisation und Lernen) | Exkursion | |
Di 02.12.2025
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08.00 - 13.00 | SR I (Theologie) SR I (Theologie) | Barrierefrei | |
Di 09.12.2025
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08.00 - 13.00 | SR 18 (Sowi) SR 18 (Sowi) | Barrierefrei | |
Di 13.01.2026
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08.00 - 13.00 | SR 8 (Sowi) SR 8 (Sowi) | Barrierefrei |