433521 SE Management von Beschäftigungsverhältnissen: Aktuelle Themen
Wintersemester 2025/2026 | Stand: 07.10.2025 | LV auf Merkliste setzenIn this seminar students learn to empirically study HRM-related issues. After the seminar, students should be able to appropriately use selected research methods for empirical HRM queries, as well as to communicate study findings to corporate decision-makers convincingly.
In the SE the focus is on the realization of an empirical project with a company, from transforming project ideas into a research design, from collecting and analysing data to presenting findings. The instructor supports the project by discussing technical (methodological), social and ethical issues related to empirical inquiries as well as elaborating strategies for addressing these issues.
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The course comprises inputs from lecturers, practical exercises in data collection and analysis, discussion and presentations by students.
- oral research method presentation
- participation in project management
- interview analysis
- quality of class contributions
Readings will be announced in the course.
Positive Beurteilung der Pflichtmodule gemäß § 7 Abs. 2 Z 2 und 3 Organisationsgestaltung sowie Kommunikation und Konflikt.
TBD
- Fakultät für Betriebswirtschaft
- Masterstudium Organization Studies laut Curriculum 2024 idgF (120 ECTS-AP, 4 Semester)
- Masterstudium Strategisches Management und Innovation laut Curriculum 2024 idgF (120 ECTS-AP, 4 Semester)
- Masterstudium Accounting, Auditing and Taxation laut Curriculum 2007 idgF (120 ECTS-AP, 4 Semester)
- Masterstudium Wirtschaftspädagogik laut Curriculum 2010 idgF (150 ECTS-AP, 5 Semester)
- Masterstudium Wirtschaftsinformatik laut Curriculum 2008 idgF (120 ECTS-AP, 4 Semester)
- Masterstudium Banking and Finance laut Curriculum 2007 idgF (120 ECTS-AP, 4 Semester)
- Masterstudium Organization Studies laut Curriculum 2007 idgF (120 ECTS-AP, 4 Semester)
- Masterstudium Wirtschaftspädagogik laut Curriculum 2024 idgF (150 ECTS-AP, 5 Semester)
- Masterstudium Wirtschaftsinformatik laut Curriculum 2024 idgF (120 ECTS-AP, 4 Semester)
- Masterstudium Marketing und Branding laut Curriculum 2024 idgF (120 ECTS-AP, 4 Semester)
- Wahlmodule gemäß § 8 Abs. 3 (20 ECTS-AP)
- Wahlmodul 17: Modul bzw. Lehrveranstaltungen aus anderen Masterstudien der Fakultät für Betriebswirtschaft oder der Fakultät für Volkswirtschaft und Statistik I (5 ECTS-AP)
- Wahlmodul 18: Modul bzw. Lehrveranstaltungen aus anderen Masterstudien der Fakultät für Betriebswirtschaft oder der Fakultät für Volkswirtschaft und Statistik II (5 ECTS-AP)
- SDG 8 - Menschenwürdige Arbeit und Wirtschaftswachstum: Dauerhaftes, breitenwirksames und nachhaltiges Wirtschaftswachstum, produktive Vollbeschäftigung und menschenwürdige Arbeit für alle fördern
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Gruppe 0
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| Datum | Uhrzeit | Ort | ||
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Di 07.10.2025
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09.45 - 11.15 | SR VI (Theologie) SR VI (Theologie) | Barrierefrei | |
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Di 21.10.2025
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08.00 - 11.15 | SR 3 (Sowi) SR 3 (Sowi) | Barrierefrei | |
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Di 21.10.2025
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11.30 - 14.30 | HS 1 (Sowi) HS 1 (Sowi) | Barrierefrei | |
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Di 02.12.2025
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08.00 - 13.00 | SR I (Theologie) SR I (Theologie) | Barrierefrei | |
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Di 09.12.2025
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08.00 - 13.00 | SR 18 (Sowi) SR 18 (Sowi) | Barrierefrei | |
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Di 13.01.2026
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08.00 - 13.00 | SR 8 (Sowi) SR 8 (Sowi) | Barrierefrei | |