434701 Business in Asia & Emerging Markets

Wintersemester 2005/2006 | Stand: 30.01.2006 LV auf Merkliste setzen
434701
Business in Asia & Emerging Markets
VO 3
Good knowledge of English
Block
jährlich
Englisch
This course aims to further our understanding of the business environment, industrial policies and strategic challenges of the Asia-Pacific region with particular reference to the emerging markets of China and India.
Part 1 examines how and why certain Asian countries have achieved a pre-eminent position in the international economy, and within this how and why certain companies (e.g. Sony, Toyota, Hyundai etc) have achieved success. Topics include the Japanese enterprise system, the Korean firm, the Chinese family business, and Asian business groups and networks. Part 2 of the course focuses on strategies for the emerging markets of China and India and explores how strategy development and business operations are influenced by the social-cultural factors of the region. Emphasis will be placed on the design of effective strategies for foreign business operations in the region.
Überwiegend inputorientierte Lehrveranstaltung mit Proseminararbeiten
schriftlich
Lasserre, P & Schutte, H (1999) Strategies for Asia Pacifc: Beyond the Crisis, Macmillan
anerkannt auch als ABWL , nur für IWW-Studierende mit abgeschlossenem Auslandsjahr und ERASMUS-Studierende. Teilnehmerzahl: 30 nur für IWW-Studierende mit abgeschlossenem Auslandsjahr und ERASMUS-Studierende.
Beginn: VB 4.10. - 10.00 Uhr- SR 16 - Anwesenheitspflicht
Gruppe 0
Datum Uhrzeit Ort
Di 04.10.2005
10.00 - 12.00 SR 16 (Sowi) SR 16 (Sowi) Barrierefrei VB für 434701 und 434713
Di 06.12.2005
13.00 - 16.30 SR 16 (Sowi) SR 16 (Sowi) Barrierefrei
Do 08.12.2005
08.00 - 22.00 SR 16 (Sowi) SR 16 (Sowi) Barrierefrei