436216 PS Strategie und Marketing
Sommersemester 2012 | Stand: 12.09.2012 | LV auf Merkliste setzen436216
PS Strategie und Marketing
PS 1
2,5
positive Beurteilung des Pflichtmoduls gemäß § 6 Abs. 1 Z 1 Einführung in die Wirtschaftswissenschaften
Block
semestral
Englisch
Development of theoretical and practical understanding of strategy formation and marketing, the decisions to be taken, various tools to be applied, and activities to be carried out in different stages of strategy formation.
Topics of lecture are discussed in greater details: The Influence of the Marketing Approach on Strategic Analysis and Thinking, Developing a core strategy: objectives, portfolio, competitive strategy, resource allocation, Strategic positioning: segmentation, differentiation, core competencies, implementation
Theory-Input, Case Studies, Group presentations, discussions
40 % paper, 40 % group presentation, 20 % class participation
- Dubois, Pierre-Louis, Alain Jolibert und Hans Mühlbacher (2007): Marketing Management: A Value-Creation Process, Houndmills u.a.: Palgrave MacMillan, Kapitel 7 und 8.
- Homburg, Christian und Harley Krohmer (2009): Grundlagen des Marketingmanagements, 2. Aufl., Wiesbaden: Gabler, Kapitel 1,2, 4, 7, 9-13.
-Matzler, Kurt, Julia Müller und Todd A. Mooradian (2011) Strategisches Management: Konzepte und Methoden, Linde: Wien, alle Kapitel.
Beginn: Fr, 16.03.2012, 11:00-12:00, SR 12
Gruppe 0
|
||||
---|---|---|---|---|
Datum | Uhrzeit | Ort | ||
Fr 16.03.2012
|
13.00 - 14.00 | SR 12 (Sowi) SR 12 (Sowi) | Barrierefrei | |
Fr 27.04.2012
|
13.00 - 15.45 | SR 18 (Sowi) SR 18 (Sowi) | Barrierefrei | |
Fr 25.05.2012
|
13.00 - 15.45 | SR 18 (Sowi) SR 18 (Sowi) | Barrierefrei | |
Fr 22.06.2012
|
13.00 - 16.00 | SR 16 (Sowi) SR 16 (Sowi) | Barrierefrei |