436216 PS Strategie und Marketing

Sommersemester 2012 | Stand: 12.09.2012 LV auf Merkliste setzen
436216
PS Strategie und Marketing
PS 1
2,5
positive Beurteilung des Pflichtmoduls gemäß § 6 Abs. 1 Z 1 Einführung in die Wirtschaftswissenschaften
Block
semestral
Englisch
Development of theoretical and practical understanding of strategy formation and marketing, the decisions to be taken, various tools to be applied, and activities to be carried out in different stages of strategy formation.
Topics of lecture are discussed in greater details: The Influence of the Marketing Approach on Strategic Analysis and Thinking, Developing a core strategy: objectives, portfolio, competitive strategy, resource allocation, Strategic positioning: segmentation, differentiation, core competencies, implementation
Theory-Input, Case Studies, Group presentations, discussions
40 % paper, 40 % group presentation, 20 % class participation
- Dubois, Pierre-Louis, Alain Jolibert und Hans Mühlbacher (2007): Marketing Management: A Value-Creation Process, Houndmills u.a.: Palgrave MacMillan, Kapitel 7 und 8. - Homburg, Christian und Harley Krohmer (2009): Grundlagen des Marketingmanagements, 2. Aufl., Wiesbaden: Gabler, Kapitel 1,2, 4, 7, 9-13. -Matzler, Kurt, Julia Müller und Todd A. Mooradian (2011) Strategisches Management: Konzepte und Methoden, Linde: Wien, alle Kapitel.
Beginn: Fr, 16.03.2012, 11:00-12:00, SR 12
Gruppe 0
Datum Uhrzeit Ort
Fr 16.03.2012
13.00 - 14.00 SR 12 (Sowi) SR 12 (Sowi) Barrierefrei
Fr 27.04.2012
13.00 - 15.45 SR 18 (Sowi) SR 18 (Sowi) Barrierefrei
Fr 25.05.2012
13.00 - 15.45 SR 18 (Sowi) SR 18 (Sowi) Barrierefrei
Fr 22.06.2012
13.00 - 16.00 SR 16 (Sowi) SR 16 (Sowi) Barrierefrei