627213 Sprachen lernen/lehren: Teaching Business English - a communicative approach
Wintersemester 2017/2018 | Stand: 17.08.2017 | LV auf Merkliste setzen· to learn what is special about business English.
· to be able to select and develop suitable materials
· to learn how to teach business speaking skills such as socializing, telephoning, meetings, presentations, etc.
· to learn how to teach business writing skills such as reports and correspondence.
· to produce integrated lesson plans for teaching BE at CEFR B1 to B2 level
· to use the lesson plans in class and review them critically and constructively
· to learn how to give presentations in English and to assess presentations following feedback guidelines
In this course we are going to look at the special features of business English, analyze the communication skills needed as well as look at lesson design and ways to select suitable materials.
· Teaching business communication
· Analyzing course books and other ready-made materials
· Using authentic materials
· Role-plays, simulations and case studies
· Socializing
· Presentations
· Meetings
· Writing reports, CVs
· Evaluating using feedback and observation
cooperative learning methods; individual, pair and group work; lecturettes; short role-plays, case studies and simulations;
Both written and oral
Frendo, Evan (2005): How to teach business English. Pearson Education Limited.
Positiv absolviertes Pflichtmodul 1 des Bachelorstudiums Lehramt Sekundarstufe (Allgemeinbildung) Unterrichtsfach Englisch.
Diese LV ist dem Pflichtmodul 2 („Kompetenzorientierter Fremdsprachenunterricht“) des Bachelorstudiums Lehramt Sekundarstufe (Allgemeinbildung) Unterrichtsfach Englisch zugeordnet.
Die Aufnahme in die LV erfolgt nach Erfüllung aller Zulassungsbedingungen (Bitte informieren Sie sich unbedingt unter http://www.uibk.ac.at/imof/lehre.html).
- Philologisch-Kulturwissenschaftliche Fakultät
- School of Education - Fakultät für LehrerInnenbildung
Gruppe 0
|
||||
---|---|---|---|---|
Datum | Uhrzeit | Ort | ||
Mi 04.10.2017
|
15.30 - 17.00 | 60602 SR 60602 SR | Barrierefrei | |
Mi 11.10.2017
|
15.30 - 17.00 | 60602 SR 60602 SR | Barrierefrei | |
Mi 18.10.2017
|
15.30 - 17.00 | 60602 SR 60602 SR | Barrierefrei | |
Mi 25.10.2017
|
15.30 - 17.00 | 60602 SR 60602 SR | Barrierefrei | |
Mi 08.11.2017
|
15.30 - 17.00 | 60602 SR 60602 SR | Barrierefrei | |
Mi 15.11.2017
|
15.30 - 17.00 | 60602 SR 60602 SR | Barrierefrei | |
Mi 22.11.2017
|
15.30 - 17.00 | 60602 SR 60602 SR | Barrierefrei | |
Mi 29.11.2017
|
15.30 - 17.00 | 60602 SR 60602 SR | Barrierefrei | |
Mi 06.12.2017
|
15.30 - 17.00 | 60602 SR 60602 SR | Barrierefrei | |
Mi 13.12.2017
|
15.30 - 17.00 | 60602 SR 60602 SR | Barrierefrei | |
Mi 10.01.2018
|
15.30 - 17.00 | 60602 SR 60602 SR | Barrierefrei | |
Mi 17.01.2018
|
15.30 - 17.00 | 60602 SR 60602 SR | Barrierefrei | |
Mi 24.01.2018
|
15.30 - 17.00 | 60602 SR 60602 SR | Barrierefrei | |
Mi 31.01.2018
|
15.30 - 17.00 | 60602 SR 60602 SR | Barrierefrei |