103240 Seminar with B.A.-Thesis: Life career, social change and intercultural learning
summer semester 2015 | Last update: 14.09.2023 | Place course on memo listThe students are able to write a B.A.-Thesis considering educational theories, methodologies and methods.
In the seminar the students should be advised by the seminar facilitator with inputs in theory and practise and support each other with own inputs.
finding a subject; search; formulation of a problem/question; time table; exposé; different kinds of scientific approach; research design; composition/structure of the thesis (abstract; list of contents; introduction; theory; empirical part with method, sample, collection/preparation/analysis of data, results, interpretation, prospects); quality citeria of scientific work; language/writing style
lecturing, discussion, exercises, group work, presentations, separate consultation hours, feedback in respect of the writing process
(submission in schedule of the) B.A.-Thesis and active and regularly participation in the seminar
Bortz, Jürgen; Döring, Nicola (2009): Forschungsmethoden und Evaluation für Human- und Sozialwissenschaftler. 4., überarb. Aufl., Nachdr. Heidelberg: Springer.
Brauner, Detlef Jürgen; Vollmer, Hans-Ulrich (2008): Erfolgreiches wissenschaftliches Arbeiten: Seminararbeit, Bachelor-/Masterarbeit ( Diplomarbeit), Doktorarbeit. Sternenfels: Wissenschaft & Praxis.
Bünting, Karl-Dieter; Bitterlich, Axel, Pospiech, Ulrike (2004): Schreiben im Studium: mit Erfolg: ein Leitfaden; präzise formulieren, Themen erarbeiten. Berlin: Cornelsen Scriptor.
Friebertshäuser, Barbara (Hg.) (2013): Handbuch Qualitative Forschungsmethoden in der Erziehungswissenschaft. 4., durchges. Aufl. Weinheim u.a.: Beltz Juventa.
Helfferich, Cornelia (2011): Die Qualität qualitativer Daten. Manual für die Durchfühung qualitativer Interviews. 4. Aufl. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften/Springer Fachmedien.
Hug, Theo; Poscheschnik, Gerald (2015): Empirisch forschen: die Planung und Umsetzung von Projekten im Studium. Konstanz: UVK Verlagsgesellschaft. [ersch. 2014]
Hug, Theo u.a. (Hg.) (2011): Wissenschaftliches Arbeiten. Handreichung der Fakultät für Bildungswissenschaften der Leopold-Franzens-Universität Innsbruck. 3., erg. und überarb. Aufl. Innsbruck: Studia- Univ.-Verlag. Verfügbar unter: http://biwiwiki.org/lib/exe/fetch.php/wissenschaftliches_arbeiten:biwi_handreichung-wiss-arbeiten_3aufl.pdf
Rost, Detlef H. (2013): Interpretation und Bewertung pädagogisch-psychologischer Studien: eine Einführung. Bad Heilbrunn: Klinkhardt.
Group 0
|
||||
---|---|---|---|---|
Date | Time | Location | ||
Wed 2015-03-04
|
16.00 - 19.15 | SR Liebeneggstraße SR Liebeneggstraße | Barrier-free | |
Wed 2015-03-18
|
16.00 - 19.15 | SR Liebeneggstraße SR Liebeneggstraße | Barrier-free | |
Wed 2015-04-15
|
16.00 - 19.15 | SR Liebeneggstraße SR Liebeneggstraße | Barrier-free | |
Wed 2015-04-29
|
16.00 - 19.15 | SR Liebeneggstraße SR Liebeneggstraße | Barrier-free | |
Wed 2015-05-13
|
16.00 - 19.15 | SR Liebeneggstraße SR Liebeneggstraße | Barrier-free | |
Wed 2015-05-27
|
16.00 - 19.15 | SR Liebeneggstraße SR Liebeneggstraße | Barrier-free | |
Wed 2015-06-10
|
16.00 - 19.15 | SR Liebeneggstraße SR Liebeneggstraße | Barrier-free | |
Wed 2015-06-24
|
16.00 - 19.15 | SR Liebeneggstraße SR Liebeneggstraße | Barrier-free |