627114 Sprachspezifische Begleitung Englisch zur Einführung in die Didaktik des Fremdsprachenunterrichts (Gruppe 4)

Wintersemester 2017/2018 | Stand: 14.11.2017 LV auf Merkliste setzen
627114
Sprachspezifische Begleitung Englisch zur Einführung in die Didaktik des Fremdsprachenunterrichts (Gruppe 4)
UE 2
2
wöch.
semestral
Englisch

This course accompanies and complements the “Einführung in die Didaktik des Fremdsprachenunterrichts”. The workshop sessions are closely linked with the topics covered in the “Einführung” and exemplify the language-specific practical implementation of the theoretical underpinnings of communicative language teaching.
Aims of this course include:
• experiencing the relationship between principles and practice
• reflecting critically the methodological principles behind language teaching practice
• generating practical ways of implementing principles of language teaching

A series of informal workshops where a range of communicative activities are experienced, the aims behind them analyzed and conclusions drawn. Areas covered include: using visuals/videos/songs and modern media communicatively, generating lesson plans, planning term work, promoting interculturalism and multilingualism, bridging and integrating skills, activating and teaching vocabulary and grammar, motivating pupils, among others.

Trainer-facilitated workshop mode, with English as lingua franca, involving individual tasks, pairwork and group activities. From receptive intake, via critical awareness, towards productive and creative output.

Portfolio to be completed in the course of the term, active participation, micro-teaching and homework.

- Council of Europe (2001), Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment, Cambridge: CUP.

- Hadfield, J. / Hadfield, C. (2008), Introduction to Teaching English. Oxford: OUP.

- Harmer, J. (2007), The Practice of English Language Teaching, Harlow: Longman.

- Haß, F. (2006), Fachdidaktik Englisch. Tradition-Innovation-Praxis. Stuttgart: Klett.

- Newby, D. et al. (2007), European Portfolio for Student Teachers of Languages: A reflection tool for language teacher education

- Scrivener, J. (2011), Learning Teaching, Oxford: Macmillan.

Positiv absolviertes Pflichtmodul 5 (Unterrichtsfach Englisch) bzw. Pflichtmodul 6 (Unterrichtsfach Französisch/Italienisch/Spanisch) des Bachelorstudiums Lehramt Sekundarstufe (Allgemeinbildung). Voraussetzung für die Teilnahme ist auch die parallele Anmeldung zu dieser LV und zu einem sprachspezifischen Begleitworkshop (beides Pflichtmodul 1 „Grundlagen der Fremdsprachendidaktik“).

Diese LV ist dem Pflichtmodul 1 („Grundlagen der Fremdsprachendidaktik“) des Bachelorstudiums Lehramt Sekundarstufe (Allgemeinbildung) Unterrichtsfach Englisch zugeordnet. Die Aufnahme in die LV erfolgt nach Erfüllung aller Zulassungsbedingungen (Bitte informieren Sie sich unbedingt unter http://www.uibk.ac.at/imof/lehre.html).

Die Anmeldung für die LV 627112 (Gruppe 3) ist für Studierende der Gruppen 0-4 der „Einführung in die Didaktik des Fremdsprachenunterrichts“ möglich.                       

 

11.10.2017
Gruppe 0
Datum Uhrzeit Ort
Mi 11.10.2017
08.30 - 10.00 40528 40528 Barrierefrei
Mi 18.10.2017
08.30 - 10.00 40528 40528 Barrierefrei
Mi 25.10.2017
08.30 - 10.00 40528 40528 Barrierefrei
Mi 08.11.2017
08.30 - 10.00 40528 40528 Barrierefrei
Mi 15.11.2017
08.30 - 10.00 40528 40528 Barrierefrei
Mi 22.11.2017
08.30 - 10.00 40528 40528 Barrierefrei
Mi 29.11.2017
08.30 - 10.00 40528 40528 Barrierefrei
Mi 06.12.2017
08.30 - 10.00 40528 40528 Barrierefrei
Mi 13.12.2017
08.30 - 10.00 40528 40528 Barrierefrei
Mi 10.01.2018
08.30 - 10.00 40528 40528 Barrierefrei
Mi 17.01.2018
08.30 - 10.00 40528 40528 Barrierefrei
Mi 24.01.2018
08.30 - 10.00 40528 40528 Barrierefrei
Mi 31.01.2018
08.30 - 10.00 40528 40528 Barrierefrei