627111 Sprachspezifische Begleitung Englisch zur Einführung in die Didaktik des Fremdsprachenunterrichts (Gruppe 2)

Wintersemester 2018/2019 | Stand: 20.09.2018 LV auf Merkliste setzen
627111
Sprachspezifische Begleitung Englisch zur Einführung in die Didaktik des Fremdsprachenunterrichts (Gruppe 2)
UE 2
2
wöch.
semestral
Englisch

This course accompanies and complements the “Einführung in die Didaktik des Fremdsprachenunterrichts”. The workshop sessions are closely linked with the topics covered in the “Einführung” and exemplify the language-specific practical implementation of the theoretical underpinnings of communicative language teaching.
Aims of this course include:
• experiencing the relationship between principles and practice
• reflecting critically the methodological principles behind language teaching practice
• generating practical ways of implementing principles of language teaching

A series of informal workshops where a range of communicative activities are experienced, the aims behind them analyzed and conclusions drawn. Areas covered include: using visuals/videos/songs and modern media communicatively, generating lesson plans, planning term work, promoting interculturalism and multilingualism, bridging and integrating skills, activating and teaching vocabulary and grammar, motivating pupils, among others.

Trainer-facilitated workshop mode, with English as lingua franca, involving individual tasks, pairwork and group activities. From receptive intake, via critical awareness, towards productive and creative output.

Portfolio to be completed in the course of the term, active participation, micro-teaching and homework.

·                     Council of Europe (2001), Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment, Cambridge: CUP.
• Hadfield, Jill / Hadfield, Charles (2008), Introduction to Teaching English. Oxford: OUP.

·                     Harmer, Jeremy (2007), The Practice of English Language Teaching, Harlow: Longman.

·                     Haß, Frank (2006), Fachdidaktik Englisch. Tradition-Innovation-Praxis. Stuttgart: Klett.

• Newby, David et al. (2007), European Portfolio for Student Teachers of Languages: A reflection tool for language teacher education

• Scrivener, Jim (2011), Learning Teaching, Oxford: Macmillan.

Grimm, Nancy et al. (2015), Teaching English. Tübingen: narr/francke/attempto.

Positiv absolviertes Pflichtmodul 5 des Bachelorstudiums Lehramt Sekundarstufe (Allgemeinbildung) Unterrichtsfach Englisch. Voraussetzung für die Teilnahme ist auch die parallele Anmeldung zu dieser LV und zur "Einführung in die Didaktik des Fremdsprachenunterrichts" (beides Pflichtmodul 1 „Grundlagen der Fremdsprachendidaktik“).

Diese LV ist dem Pflichtmodul 1 („Grundlagen der Fremdsprachendidaktik“) des Bachelorstudiums Lehramt Sekundarstufe (Allgemeinbildung) Unterrichtsfach Englisch zugeordnet. Die Aufnahme in die LV erfolgt nach Erfüllung aller Zulassungsbedingungen (Bitte informieren Sie sich unbedingt unter https://www.uibk.ac.at/imof/studium/).

02.10.2018
Gruppe 0
Datum Uhrzeit Ort
Di 02.10.2018
15.30 - 17.00 40528 40528 Barrierefrei
Di 09.10.2018
15.30 - 17.00 40528 40528 Barrierefrei
Di 16.10.2018
15.30 - 17.00 40528 40528 Barrierefrei
Di 23.10.2018
15.30 - 17.00 40528 40528 Barrierefrei
Di 30.10.2018
15.30 - 17.00 40528 40528 Barrierefrei
Di 06.11.2018
15.30 - 17.00 40528 40528 Barrierefrei
Di 13.11.2018
15.30 - 17.00 40528 40528 Barrierefrei
Di 20.11.2018
15.30 - 17.00 40528 40528 Barrierefrei
Di 27.11.2018
15.30 - 17.00 40528 40528 Barrierefrei
Di 04.12.2018
15.30 - 17.00 40528 40528 Barrierefrei
Di 11.12.2018
15.30 - 17.00 40528 40528 Barrierefrei
Di 08.01.2019
15.30 - 17.00 40528 40528 Barrierefrei
Di 15.01.2019
15.30 - 17.00 40528 40528 Barrierefrei
Di 22.01.2019
15.30 - 17.00 40528 40528 Barrierefrei
Di 29.01.2019
15.30 - 17.00 40528 40528 Barrierefrei