Courses



Elective Module 12: SBWL Retail Management (Basic Course) (7.5 ECTS-Credits, 4 h)
Prerequisites for registration: positive Beurteilung des Pflichtmoduls Grundlagen des Managements: Strategie und Marketing und von weiteren vier Pflichtmodulen aus dem betriebswirtschaftlichen Kernbereich gemäß § 5 Abs. 1
Learning Outcome: Erwerb von Spezialwissen in Handelsmanagement, Fähigkeit zur Analyse, Diskussion und Lösung von fortgeschrittenen betriebswirtschaftlichen Problemstellungen, Erwerb von Präsentations- und Kommunikationskompetenzen
Go to the superordinate section
ML
436212
VU Strategic Retail Management (VU / 2h / 4 ECTS-AP)
Günther Botschen
Details of this course
436213
PS Strategic Retail Management (PS / 2h / 3,5 ECTS-AP)
Christine Kittinger, Maximilian Reitmeir
Details of this course

Notes:
  • There may still be changes in the courses offered as well as room allocation and course dates.
  • The course descriptions found in the English version of the course catalogue are for informational purposes only. Authoritative information can be found in the "Vorlesungsverzeichnis" (German version of the course catalogue).