621134 VU didactic tutorials
summer semester 2021 | Last update: 31.03.2022 | Place course on memo list621134
VU didactic tutorials
VU 2
3
weekly
annually
German
Experience in teaching physical education in real school conditions. Planning of lessons (structure of lessons, planning notes). Knowledge and practical application of methods, experience in verbal skills and socio-emotional competence, safety aspects and organisation. Knowledge and application of guidelines for planning and arranging school sport events.
Experience in planning and arranging lessons in physical education with respect to basics in motor skills, performance level (swimming, track and field) and adventure orientated activities
practical course
active class participation, projects
Schwimmen:Wilke, Madsen (Madsen, Reischle, Rudolph, Wilke (Hrsg.)) 2015. Wege zum Topschwimmen - Band 2 - Aufbau- und Anschlusstraining. Schorndorf. Hofmann. ISBN 978-3-7780-8820-3Reischle, Kandolf (Madsen, Reischle, Rudolph, Wilke (Hrsg.)) 2015. Wege zum Topschwimmen - Band 1 - Schwimmarten lernen, Grundlagen trainieren. Schorndorf. Hofmann. ISBN 978-3-7780-8810-4
Rudolph (Madsen, Reischle, Rudolph, Wilke (Hrsg.)) 2014. Wege zum Topschwimmen - Band 3 - Hochleistungstraining. Schorndorf. Hofmann. ISBN 978-3-7780-8830-2Frank. 2014. Koordinative Fähigkeiten im Schwimmen - Der Schlüssel zur perfekten Technik. Schorndorf. Hofmann. ISBN 978-3-7780-7126-7Volck, Freitag, Hohmann, Ungerechts. 2012. Lehrplan Schwimmsport - Band 2: Vermittlung und Training im Schwimmen. Schorndorf. Hofmann. ISBN 978-3-7780-8730-5
Leichtathletik:Belz, M. & Frey, G. (2009).Doppelstunde Leichtathletik. Band 1: Klasse 5-7 (10- bis 12-Jährige). Unterrichtseinheiten und Stundenbeispiele für Schule und Verein. Schorndorf: Hofmann.Belz, M. & Frey, G. (2012).Doppelstunde Leichtathletik. Band 2: Klasse 8-12 (13- bis 19-Jährige). Unterrichtseinheiten und Stundenbeispiele für Schule und Verein. Schorndorf: Hofmann.Frey, G. & Hildenbrandt, E. & Kurz, D. (1995).Laufen, Springen, Werfen.Hamburg: Rowohlt.Haberkorn, Ch. & Plass, R. (1992). Spezielle Didaktik der Sportarten: Leichtathletik I(Didaktische Grundlagen - Lauf) und II (Sprung-Wurf-Stoß). Frankfurt a. M.: Diesterweg-Sauerländer.Rosenfelder, W. (2011).Leichtathletik spielend lernen und trainieren. Attraktive Doppelstunden für alle Altersstufen. Wibelsheim. Limpert.
Rudolph (Madsen, Reischle, Rudolph, Wilke (Hrsg.)) 2014. Wege zum Topschwimmen - Band 3 - Hochleistungstraining. Schorndorf. Hofmann. ISBN 978-3-7780-8830-2Frank. 2014. Koordinative Fähigkeiten im Schwimmen - Der Schlüssel zur perfekten Technik. Schorndorf. Hofmann. ISBN 978-3-7780-7126-7Volck, Freitag, Hohmann, Ungerechts. 2012. Lehrplan Schwimmsport - Band 2: Vermittlung und Training im Schwimmen. Schorndorf. Hofmann. ISBN 978-3-7780-8730-5
Leichtathletik:Belz, M. & Frey, G. (2009).Doppelstunde Leichtathletik. Band 1: Klasse 5-7 (10- bis 12-Jährige). Unterrichtseinheiten und Stundenbeispiele für Schule und Verein. Schorndorf: Hofmann.Belz, M. & Frey, G. (2012).Doppelstunde Leichtathletik. Band 2: Klasse 8-12 (13- bis 19-Jährige). Unterrichtseinheiten und Stundenbeispiele für Schule und Verein. Schorndorf: Hofmann.Frey, G. & Hildenbrandt, E. & Kurz, D. (1995).Laufen, Springen, Werfen.Hamburg: Rowohlt.Haberkorn, Ch. & Plass, R. (1992). Spezielle Didaktik der Sportarten: Leichtathletik I(Didaktische Grundlagen - Lauf) und II (Sprung-Wurf-Stoß). Frankfurt a. M.: Diesterweg-Sauerländer.Rosenfelder, W. (2011).Leichtathletik spielend lernen und trainieren. Attraktive Doppelstunden für alle Altersstufen. Wibelsheim. Limpert.
requirements and life-guard aider
see dates
- Faculty of Teacher Education
Group 0
|
||||
---|---|---|---|---|
Date | Time | Location | ||
Wed 2021-03-03
|
14.00 - 15.30 | H31 H31 | ||
Wed 2021-03-03
|
14.00 - 15.30 | LA-Anlage LA-Anlage | ||
Wed 2021-03-03
|
14.00 - 15.30 | H07 H07 | ||
Wed 2021-03-10
|
14.00 - 15.30 | H07 H07 | ||
Wed 2021-03-10
|
14.00 - 15.30 | H31 H31 | ||
Wed 2021-03-10
|
14.00 - 15.30 | LA-Anlage LA-Anlage | ||
Wed 2021-03-17
|
14.00 - 15.30 | H31 H31 | ||
Wed 2021-03-17
|
14.00 - 15.30 | LA-Anlage LA-Anlage | ||
Wed 2021-03-17
|
14.00 - 15.30 | H07 H07 | ||
Wed 2021-03-24
|
14.00 - 15.30 | H07 H07 | ||
Wed 2021-03-24
|
14.00 - 15.30 | H31 H31 | ||
Wed 2021-03-24
|
14.00 - 15.30 | LA-Anlage LA-Anlage | ||
Wed 2021-04-14
|
14.00 - 15.30 | H31 H31 | ||
Wed 2021-04-14
|
14.00 - 15.30 | LA-Anlage LA-Anlage | ||
Wed 2021-04-14
|
14.00 - 15.30 | H07 H07 | ||
Wed 2021-04-21
|
14.00 - 15.30 | H31 H31 | ||
Wed 2021-04-21
|
14.00 - 15.30 | LA-Anlage LA-Anlage | ||
Wed 2021-04-21
|
14.00 - 15.30 | H07 H07 | ||
Wed 2021-04-28
|
14.00 - 15.30 | LA-Anlage LA-Anlage | ||
Wed 2021-04-28
|
14.00 - 15.30 | H31 H31 | ||
Wed 2021-04-28
|
14.00 - 15.30 | H07 H07 | ||
Wed 2021-05-05
|
14.00 - 15.30 | H31 H31 | ||
Wed 2021-05-05
|
14.00 - 15.30 | H07 H07 | ||
Wed 2021-05-05
|
14.00 - 15.30 | LA-Anlage LA-Anlage | ||
Wed 2021-05-12
|
14.00 - 15.30 | H07 H07 | ||
Wed 2021-05-12
|
14.00 - 15.30 | LA-Anlage LA-Anlage | ||
Wed 2021-05-12
|
14.00 - 15.30 | H31 H31 | ||
Wed 2021-05-19
|
14.00 - 15.30 | H07 H07 | ||
Wed 2021-05-19
|
14.00 - 15.30 | LA-Anlage LA-Anlage | ||
Wed 2021-05-19
|
14.00 - 15.30 | H31 H31 | ||
Wed 2021-05-26
|
14.00 - 15.30 | H07 H07 | ||
Wed 2021-05-26
|
14.00 - 15.30 | LA-Anlage LA-Anlage | ||
Wed 2021-05-26
|
14.00 - 15.30 | H31 H31 | ||
Wed 2021-06-02
|
14.00 - 15.30 | H07 H07 | ||
Wed 2021-06-02
|
14.00 - 15.30 | H31 H31 | ||
Wed 2021-06-02
|
14.00 - 15.30 | LA-Anlage LA-Anlage | ||
Wed 2021-06-09
|
14.00 - 15.30 | LA-Anlage LA-Anlage | ||
Wed 2021-06-09
|
14.00 - 15.30 | H07 H07 | ||
Wed 2021-06-09
|
14.00 - 15.30 | H31 H31 | ||
Wed 2021-06-16
|
14.00 - 15.30 | H07 H07 | ||
Wed 2021-06-16
|
14.00 - 15.30 | H31 H31 | ||
Wed 2021-06-16
|
14.00 - 15.30 | LA-Anlage LA-Anlage | ||
Wed 2021-06-23
|
14.00 - 15.30 | LA-Anlage LA-Anlage | ||
Wed 2021-06-23
|
14.00 - 15.30 | H07 H07 | ||
Wed 2021-06-23
|
14.00 - 15.30 | H31 H31 |