103278 SE Seminar with B.A.-Thesis
summer semester 2022 | Last update: 14.09.2023 | Place course on memo listsupervision of bachelor theses dealing with questions of inclusion
planning and writing of the thesis, reading techniques, search for literature, qualitative research
inputs, oral presentation, group discussions, exercises, written assignments
regular attendance, oral and written contributions
Overview
Theo Hug et al. (Hrsg., 2006): Wissenschaftliches Arbeiten: Handreichung. Download unter: http://www.uibk.ac.at/fakultaeten/bildungswissenschaften/studium-und-lehre/downloads/dokumente/bachelor/biwi_handreichung-wiss-arbeiten_v1-1_060504.pdf
Research question
Przyborski, A., Wohlrab-Sahr, M. (2014): Forschungsdesigns für die qualitative Sozialforschung. In: Baur, N., Blasius, J. (Hrsg.), Handbuch Methoden der empirischen Sozialforschung (S. 117–133). Wiesbaden: Springer. DOI 10.1007/978-3-531-18939-0_6
Sebe-Opfermann, A. (2016): Die Fragen der Fragen – was ist eine gute Forschungsfrage? In: Dunker, N., Joyce-Finnern, N., Koppel, I. (Hrsg.) (2016): Wege durch den Forschungsdschungel. Ausgewählte Fallbeispiele aus der erziehungswissenschaftlichen Praxis (S. 21-36). Wiesbaden: Springer. DOI 10.1007/978-3-658-12095-5_1
Qualitative research
Przyborski, A., Wohlrab-Sahr, M. (2014): Qualitative Sozialforschung. Ein Arbeitsbuch. De Gruyter.
Baur, N., Blasius, J. (2014): Handbuch Methoden der empirischen Sozialforschung. Wiesbaden: Springer. DOI 10.1007/978-3-531-18939-0
Examples
Dunker, N., Joyce-Finnern, N., Koppel, I. (Hrsg.) (2016): Wege durch den Forschungsdschungel. Ausgewählte Fallbeispiele aus der erziehungswissenschaftlichen Praxis. Wiesbaden: Springer. DOI 10.1007/978-3-658-12095-5
Krüger, H., Sünker, H., Thole, W. (Hrsg.) (2015): Forschung als Herausforderung. Methodologische Ansprüche und Praxis in erziehungs- und sozialwissenschaftlichen Projekten. Opladen: Budrich.
students should be familiar with literatur on inclusion and have a general idea of the question they want to answer in their BA-thesis [topic, question, method]
- SDG 4 - Quality education: Ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all.
- SDG 10 - Reducing inequalities: Reduce income inequality within and among countries.
Group 0
|
||||
---|---|---|---|---|
Date | Time | Location | ||
Thu 2022-03-17
|
10.00 - 13.00 | SR Liebeneggstraße SR Liebeneggstraße | Barrier-free | |
Thu 2022-03-31
|
10.00 - 13.00 | SR Liebeneggstraße SR Liebeneggstraße | Barrier-free | |
Thu 2022-04-28
|
10.00 - 13.00 | SR Liebeneggstraße SR Liebeneggstraße | Barrier-free | |
Thu 2022-05-12
|
10.00 - 13.00 | SR Liebeneggstraße SR Liebeneggstraße | Barrier-free | |
Thu 2022-06-09
|
10.00 - 13.00 | SR Liebeneggstraße SR Liebeneggstraße | Barrier-free | |
Thu 2022-06-23
|
10.00 - 13.00 | SR Liebeneggstraße SR Liebeneggstraße | Barrier-free |