Courses



Elective Module 3: Unconscious Processes in Education and Culture (10 ECTS-Credits, 4h)
Prerequisites for registration: none
Learning Outcome: Die Studierenden sind in der Lage, die psychoanalytischen Theorien, Praktiken und
Methoden auf Fragen der Erziehungs- und Bildungswissenschaft anzuwenden. Sie kennen
und reflektieren den Einfluss unbewusster Determinanten auf Erziehung, Bildung und Kultur. Weiters entwickeln sie auf Problemlösung abzielende Handlungsformen und Interventionen.
Go to the superordinate section
103001
VO Psychoanalytic Educational Science (VO / 2h / 5 ECTS-AP)
Irene Berkel
Details of this course
103002
SE Current Psychoanalytic Discourse on Education and Culture (SE / 2h / 5 ECTS-AP)
Alexander Draxl
Details of this course
103003
SE Current Psychoanalytic Discourse on Education and Culture: Psychoanalysis as Social Theory (SE / 2h / 5 ECTS-AP)
Irene Berkel
Details of this course

Notes:
  • There may still be changes in the courses offered as well as room allocation and course dates.
  • The course descriptions found in the English version of the course catalogue are for informational purposes only. Authoritative information can be found in the "Vorlesungsverzeichnis" (German version of the course catalogue).